Skargi, wnioski, petycje
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Tryb:
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej a także ustnie do protokołu. Przyjęcia skargi lub wniosku nie uzależnia się do złożenia jakichkolwiek dokumentów uzasadniających rację skarżącego. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
- Wniesienie skargi lub wniosku oraz późniejsze ich rozpatrzenie zwolnione jest z opłat skarbowych.
- Rejestrowanie, organizowanie oraz nadzorowanie załatwiania skarg i wniosków w urzędzie - zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora GUP nr 17/24 z 08.03.2024 r. w sprawie ustalenia zasad przyjmowania i rozpatrywania skargi i wniosków w Gdańskiego Urzędu Pracy - należy do Samodzielnego stanowiska ds. kontroli.
- Dyrektor GUP i jego Zastępcy przyjmują klientów w sprawach skarg i wniosków w każdą środę w godz. 10:00 - 13:00
- Załatwianie skargi lub wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 30 dni W przypadku niezałatwienia sprawy w tym czasie, skarżący się lub wnioskodawca zostaje powiadomiony o przyczynach zwłoki oraz o nowym terminie jej rozpatrzenia.
- Skargi i wnioski oraz oryginalną dokumentację dotyczącą ich załatwienia przechowuje Samodzielne stanowisko ds. kontroli
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- BIP Gdański Urząd Pracy
- Pierwsza publikacja
- IntraCOM.pl Katowice 2020-09-16 08:54
- Aktualizacja publikacji
- Iwaszkiewicz Łukasz 2024-03-11 14:19
- Wytworzenie publikacji
- Iwaszkiewicz Łukasz 2024-03-11 14:19
- Zatwierdzenie
- Iwaszkiewicz Łukasz 2024-03-11 14:19