Regulamin organizacyjny GUP
Regulamin
ZARZĄDZENIE NR 21/17 PREZYDENTA MIASTA GDAŃSKA z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Gdańskiemu Urzędowi Pracy
Na podstawie art. 36 ust. 1 i 92 ust. 1 pkt 2), ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 814, zm. z 2016 r. poz. 1948), art. 9 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 645, zm.: z 2016 r. poz. 691, poz. 868, 1265, 1860, 1940, 1984), § 5 statutu Gdańskiego Urzędu Pracy nadanego Uchwałą Nr XXXI/862/16 Rady Miasta Gdańska z dnia 24 listopada 2016 r. w sprawie nadania statutu Gdańskiemu Urzędowi Pracy, zarządza się, co następuje:
§ 1. Nadaje się Gdańskiemu Urzędowi Pracy regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Traci moc Zarządzenie Nr 760/04 Prezydenta Miasta Gdańska z dnia 17 sierpnia 2004 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Powiatowemu Urzędowi Pracy w Gdańsku, zmienione zarządzeniami Prezydenta Miasta Gdańska: Nr 18/06 z dnia 10 stycznia 2006 r., Nr 1142/09 z dnia 29 lipca 2009 r., Nr 1310/09 z dnia 7 września 2009 r., Nr 247/10 z dnia 18 lutego 2010 r., Nr 328/11 z dnia 14 marca 2011 r., Nr 1088/11 z dnia 28 lipca 2011 r. oraz Nr 1047/16 z dnia 11 lipca 2016 r.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin organizacyjny określa ogólne zasady wewnętrznej organizacji oraz zakres działania Gdańskiego Urzędu Pracy.
§ 2
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- Zarządzie Powiatu - należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu Gdańskiego,
- Prezydencie - należy przez to rozumieć Prezydenta Miasta Gdańska,
- Staroście - należy przez to rozumieć Starostę Powiatu Gdańskiego,
- GUP - należy przez to rozumieć Gdański Urząd Pracy ,
- Dyrektorze GUP - należy przez to rozumieć Dyrektora Gdańskiego Urzędu Pracy,
- Z-cy Dyrektora GUP - należy przez to rozumieć Zastępcę Dyrektora Gdańskiego Urzędu Pracy,
- Radzie Miasta - należy przez to rozumieć Radę Miasta Gdańska,
- Radzie Powiatu - należy przez to rozumieć Radę Powiatu Gdańskiego,
- komórce organizacyjnej - należy przez to rozumieć dział, referat, lub samodzielne stanowisko pracy w GUP,
- ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t. j. Dz. U. z 2018r., poz. 1265 z zm.: 2017 r. poz. 1543, z 2018 r. poz.1669).
§ 3
- Gdański Urząd Pracy zwany w dalszej części regulaminu organizacyjnego GUP jest powiatową jednostką organizacyjną Miasta Gdańska, wchodzącą w skład powiatowej administracji zespolonej.
- Siedzibą GUP jest Miasto Gdańsk.
- GUP wykonuje zadania na obszarze Miasta Gdańska i Powiatu Gdańskiego.
- Zwierzchnictwo nad GUP sprawuje Prezydent Miasta Gdańska.
PRZEDMIOT I ZAKRES DZIAŁANIA
§ 4
GUP realizuje głównie zadania z zakresu:
Polityki rynku pracy, w tym:
- opracowanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, o której mowa w odrębnych przepisach;
- pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy;
- udzielanie informacji o możliwościach i zakresie pomocy określonej w ustawie;
- udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy przez pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe;
- udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników przez pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe;
- kierowanie bezrobotnych do realizatora działań aktywizacyjnych, któremu marszałek województwa zlecił wykonanie działań aktywizacyjnych;
- realizacja zadań związanych z KFS, w szczególności udzielanie pomocy pracodawcom poprzez finansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy;
- rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy;
- ustalanie profili pomocy dla bezrobotnych;
- inicjowanie, organizowanie i finansowanie usług i instrumentów rynku pracy;
- inicjowanie, organizowanie i finansowanie szkoleń i przygotowania zawodowego dorosłych;
- opracowywanie badań, analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy na potrzeby powiatowej rady rynku pracy oraz organów zatrudnienia;
- inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;
- współdziałanie z powiatowymi radami rynku pracy w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy;
- współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy i informacji o usługach poradnictwa zawodowego, szkoleniach, przygotowaniu zawodowym dorosłych, stażach, organizacji robót publicznych oraz prac społecznie użytecznych, realizacji Programu Aktywizacja i Integracja, o którym mowa w art. 62a, oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie przepisów o zatrudnieniu socjalnym;
- współpraca z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie świadczenia podstawowych usług rynku pracy, w tym w opracowywaniu i aktualizacji informacji zawodowych;
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia;
- wydawanie decyzji o:
- uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego,
- przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, stypendium i innych finansowanych z Funduszu Pracy świadczeń niewynikających z zawartych umów,
- obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, stypendium, innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia i przygotowania zawodowego dorosłych finansowanych z Funduszu Pracy,
- odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy, należności z tytułu zwrotu refundacji lub przyznanych jednorazowo środków, o których mowa w art. 46, oraz innych świadczeń finansowanych z Funduszu Pracy, o których mowa w art. 76 ust. 7a;
- realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a-c, oraz państw, z którymi Rzeczpospolita Polska zawarła dwustronne umowy międzynarodowe o zabezpieczeniu społecznym, w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, w tym realizowanie decyzji, o których mowa w art. 8a;
- realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a-c, w szczególności przez:
- realizowanie działań sieci EURES we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządami województw oraz innymi podmiotami uprawnionymi do realizacji działań sieci EURES,
- realizowanie zadań związanych z udziałem w partnerstwach transgranicznych EURES na terenie działania tych partnerstw;
- realizowanie zadań związanych z międzynarodowym przepływem pracowników, wynikających z odrębnych przepisów, umów międzynarodowych i innych porozumień zawartych z partnerami zagranicznymi;
- badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z postępowaniem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca lub postępowaniem o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy, o którym mowa w art. 114 i art. 127 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach;
- realizowanie zadań związanych z podejmowaniem przez cudzoziemców pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- organizowanie i finansowanie szkoleń pracowników powiatowego urzędu pracy;
- opracowywanie i realizowanie indywidualnych planów działania;
- realizowanie projektów w zakresie promocji zatrudnienia, w tym przeciwdziałania bezrobociu, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej bezrobotnych, wynikających z programów operacyjnych współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy;
- inicjowanie i realizowanie badań i analiz wykorzystywanych w działaniach prowadzonych przez urzędy pracy;
- organizacja i realizowanie programów specjalnych;
- realizowanie programów regionalnych na podstawie porozumienia zawartego z wojewódzkim urzędem pracy;
- przetwarzanie informacji o bezrobotnych, poszukujących pracy i cudzoziemcach zamierzających wykonywać lub wykonujących pracę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenia rejestrów centralnych na podstawie art. 4 ust. 4;
- inicjowanie i realizowanie projektów pilotażowych.
Rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych, w tym:
- opracowywanie i realizacja, powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i zatrudniania oraz przestrzegania praw osób niepełnosprawnych;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej tych osób;
- pośrednictwa i poradnictwa zawodowego dla osób niepełnosprawnych, ich szkolenie oraz przekwalifikowanie;
- przyznawanie jednorazowo środków PFRON na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej w wysokości określonej w umowie;
- realizacja zadań, o których mowa w art. 26 i art. 26d-e ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz.U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 z późn. zm.);
- zlecanie zadań zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych fundacjom oraz organizacjom pozarządowym;
- współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów;
- doradztwo organizacyjno-prawne i ekonomiczne w zakresie działalności gospodarczej lub rolniczej podejmowanej przez osoby niepełnosprawne;
- współpraca z właściwym terenowo inspektorem pracy w zakresie oceny i kontroli miejsc pracy osób niepełnosprawnych.
Innych ustaw, a w szczególności:
- ustawie z dnia 27 sierpnia 2004. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t. j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1793 z późn. zm.),
- ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 963 z późn. zm.),
- ustawie z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 887 z późn. zm.),
- ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 930 z późn. zm.),
- ustawie z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 814 z późn. zm.),
- ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.),
- ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1047),
- ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.),
- ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1828),
- ustawie z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t. j. Dz.U. z 2016, poz. 169 z późn. zm.),
- ustawie z dnia 19 czerwca 2009 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych udzielonych osobom, które utraciły pracę (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 734 z późn. zm.).
Uchwał Rady Miasta Gdańska oraz zarządzeń Prezydenta Miasta Gdańska.
§ 5
GUP może zlecić realizację usług rynku pracy, o których mowa w art. 35 ust. 1 zgodnie z przepisami odpowiednich ustaw.
§ 6
W realizacji swoich zadań GUP współpracuje z Wydziałami Urzędu Miejskiego w Gdańsku, jednostkami organizacyjnymi Miasta Gdańska, Zarządem Powiatu Gdańskiego, organami jednostek samorządu terytorialnego, oraz innymi organami, organizacjami i instytucjami.
ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE
§ 7
- Dyrektor GUP kieruje Urzędem i reprezentuje go na zewnątrz.
- Dyrektora GUP powołuje i odwołuje Prezydent Miasta Gdańska w porozumieniu ze Starostą Gdańskim, zgodnie art. 9 ust. 5a ustawy.
- Zastępców Dyrektora GUP powołuje i odwołuje Dyrektor GUP.
- Prezydent Miasta Gdańska w stosunku do Dyrektora GUP jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
- Dyrektor GUP jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy w stosunku do Zastępców Dyrektora GUP oraz pozostałych pracowników GUP.
- Dyrektor GUP realizuje zadania, o których mowa w paragrafach 4 i 5 niniejszego regulaminu na podstawie upoważnienia udzielonego przez Prezydenta Miasta Gdańska i odpowiada za ich prawidłową realizację.
- Dyrektor GUP przedstawia Radzie Miasta Gdańska i Radzie Powiatu Gdańskiego roczną informację o sytuacji na lokalnym rynku pracy.
- Dyrektor GUP składa Prezydentowi Miasta Gdańska roczne sprawozdanie z działalności GUP.
- W indywidualnych sprawach, w zakresie określonym upoważnieniem Prezydenta Miasta Gdańska, decyzje administracyjne wydają:
- Dyrektor GUP,
- Zastępcy Dyrektora GUP,
- pracownicy wyznaczeni przez Dyrektora GUP.
§ 8
Dyrektor GUP ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie postanowień niniejszego regulaminu.
GOSPODARKA MAJĄTKOWA I FINANSOWA
§ 9
Dyrektor GUP zarządza powierzonym mu mieniem, zapewnia jego ochronę i należyte wykorzystanie.
§ 10
- Podstawą gospodarki finansowej GUP, jako powiatowej jednostki organizacyjnej Gminy Miasto Gdańsk na prawach powiatu, jest plan finansowy obejmujący dochodyi wydatki, zatwierdzony przez Prezydenta Miasta Gdańska.
- Za zgodność gospodarki finansowej z przepisami prawa oraz racjonalną gospodarkę środkami finansowymi odpowiada Dyrektor GUP.
- GUP prowadzi obsługę finansowo-księgową realizowanych przez siebie zadań, w tym finansowanych ze środków Unii Europejskiej.
§ 11
Nadzór nad prowadzoną przez GUP gospodarką finansową sprawuje Prezydent Miasta Gdańska.
KIEROWNICTWO GUP
§ 12
- Całokształtem działalności GUP kieruje - zgodnie z zasadą jednoosobowego kierownictwa - Dyrektor GUP i ponosi za nią pełną odpowiedzialność przed Prezydentem Miasta Gdańska.
- Dyrektor GUP kieruje działalnością GUP przy pomocy zastępców oraz kierowników komórek organizacyjnych
- Dyrektora GUP w czasie jego nieobecności zastępuje I Zastępca, który przejmuje wówczas wszystkie zadania i kompetencje Dyrektora GUP.
- W przypadku jednoczesnej nieobecności Dyrektora i I Zastępcy, zastępstwo, o którym mowa w pkt 3 przechodzi na Zastępcę wskazanego przez Dyrektora GUP.
- Zakres obowiązków Zastępców Dyrektora GUP ustala w drodze zarządzenia Dyrektor GUP.
§ 13
Do kompetencji Dyrektora GUP należy w szczególności:
- promocja usług GUP,
- realizacja zadań określonych w art. 9 ustawy,
- planowanie i dysponowanie środkami Funduszu Pracy,
- planowanie i dysponowanie środkami budżetu GUP,
- powoływanie i odwoływanie Zastępców Dyrektora GUP, ocenianie, ustalanie wysokości ich wynagrodzenia oraz nagród i kar,
- zatrudnianie i ocenianie pracowników GUP,
- ustalanie wynagrodzeń pracowników, przyznawanie nagród oraz udzielanie kar,
- współpraca z organami samorządów lokalnych i powiatową radą rynku pracy,
- wydawanie zarządzeń, poleceń służbowych i decyzji administracyjnych,
- planowanie, wytyczanie kierunków działania i organizacja pracy GUP,
- bezpośredni nadzór nad działalnością podległych komórek organizacyjnych,
- tworzenie działów, referatów, samodzielnych stanowisk pracy,
- ustalanie struktury organizacyjnej GUP,
- ustalanie zakresu działania poszczególnych komórek organizacyjnych,
- ustalenie zakresu obowiązków kierowników komórek organizacyjnych GUP.
KOMÓRKI ORGANIZACYJNE GUP
§ 14
1. W GUP mogą być tworzone następujące komórki organizacyjne:
- dział,
- referat,
- samodzielne stanowisko pracy.
2. O ilości utworzonych działów, referatów, samodzielnych stanowisk pracy oraz zakresie ich zadań decyduje Dyrektor GUP w drodze zarządzenia, w oparciu o posiadane środki finansowe.
3. Szczegółową strukturę organizacyjną GUP określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik do zarządzenia, o którym mowa w pkt 2.
4. W celu realizacji zadań Dyrektor GUP może powoływać pełnomocników, komisje i zespoły zadaniowe.
§ 15
- W ramach GUP wyodrębnia się Centrum Aktywizacji Zawodowej, które realizuje zadania w zakresie usług oraz instrumentów rynku pracy.
- Dyrektor GUP wyznacza osobę kierującą pracami Centrum Aktywizacji Zawodowej.
- W ramach Centrum Aktywizacji Zawodowej mogą być tworzone komórki organizacyjne, o których mowa w § 14 pkt 1 i 2.
§ 16
- Dział jest podstawową komórką organizacyjną, zajmującą się określoną problematyką i działalnością w sposób kompleksowy lub kilkoma pokrewnymi zagadnieniami, których realizacja w jednej komórce organizacyjnej ułatwia prawidłowe zarządzanie.
- Działem kieruje kierownik.
§ 17
- Referat jest komórką organizacyjną, realizującą jednolite zagadnienia merytoryczne.
- Referatem, który może być tworzony w ramach działu lub jako komórka samodzielna, kieruje kierownik referatu.
§ 18
Samodzielne stanowisko pracy jest najmniejszą komórką organizacyjną, którą tworzy AXsię w wypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia określonej problematyki nie uzasadniającego powołania większej komórki organizacyjnej.
§ 19
Wewnętrzna organizacja każdej komórki organizacyjnej obejmuje:
- zakres działania komórki,
- zakresy czynności pracowników.
- schemat organizacyjny komórki.
§ 20
Do podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień wspólnych dla kierowników komórek organizacyjnych należy:
- koordynowanie i nadzorowanie pracy pracowników danej komórki organizacyjnej;
- odpowiedzialność za terminowe, rzetelne i zgodne z prawem załatwianie spraw;
- zgodna z prawem, kompetentna i sprawna obsługa interesantów;
- podnoszenie jakości usług świadczonych przez komórki organizacyjne;
- podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania komórki organizacyjnej;
- szczegółowe zaznajamianie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej, zakresem współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi GUP, zarządzeniami i ustaleniami kierownictwa, przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń, dyspozycji i aktów normatywnych oraz nadzór nad ich przestrzeganiem;
- dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników, a w szczególności umożliwianie pracownikom kierowanej komórki organizacyjnej uczestnictwa w szkoleniach;
- udzielanie pomocy pracownikom podległej komórki organizacyjnej w realizacji zadań;
- wykonywanie kontroli wewnętrznej w komórce organizacyjnej;
- opiniowanie doboru obsady osobowej podległej komórki organizacyjnej, wnioskowanie wysokości wynagrodzenia, nagród i kar dla podległych pracowników oraz ich ocena;
- prawo żądania od innych komórek organizacyjnych GUP materiałów, informacji i opinii potrzebnych do wykonywania zadań;
- podpisywanie korespondencji dotyczącej działalności komórki organizacyjnej, parafowanie pism i dokumentów zastrzeżonych do podpisu Dyrektorowi GUP lub jego Zastępcom;
- ustalanie i aktualizowanie szczegółowych zakresów czynności dla podległych pracowników;
- powierzanie, w uzasadnionych przypadkach, podległym pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych, nie objętych zakresem czynności;
- wyznaczanie zastępstwa w przypadku urlopu lub długotrwałej nieobecności w pracy pracownika z innych przyczyn;
- odpowiedzialność za racjonalne gospodarowanie materiałami biurowymi oraz korzystanie w sposób prawidłowy ze sprzętu komputerowego i biurowego;
- współpraca ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi GUP;
- dbałość o jak najlepszy wizerunek GUP;
- podejmowanie przedsięwzięć mających na celu zapewnienie wysokiej jakości usług świadczonych przez podległą komórkę organizacyjną.
§ 21
- Szczegółowy zakres obowiązków kierowników komórek organizacyjnych ustala Dyrektor GUP.
- Niezależnie od pkt 1 zakres obowiązków Głównego Księgowego określają odrębne przepisy.
ZASADY PODPISYWANIA PISM, DOKUMENTÓW FINANSOWYCH, DECYZJI I AKTÓW NORMATYWNYCH
§ 22
- Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym, stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych GUP podpisują:
- Dyrektor GUP lub Zastępcy Dyrektora GUP jako dysponenci,
- Główny Księgowy GUP lub osoby upoważnione.
- Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów księgowych ustalone są odrębną instrukcją.
§ 23
Umowy o charakterze cywilnoprawnym oraz decyzje dotyczące wydatkowania środków Funduszu Pracy i PFRON podpisują w imieniu Prezydenta Miasta Gdańska:
- Dyrektor GUP.
- Z-ca Dyrektora GUP ds. Rynku Pracy.
Umowy o charakterze cywilno-prawnym dotyczące wydatkowania środków finansowych z budżetu GUP podpisuje w imieniu Prezydenta Miasta Gdańska Dyrektor GUP.
§ 24
- Zarządzenia i polecenia służbowe podpisuje Dyrektor GUP.
- Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania pism i dokumentów określa instrukcja kancelaryjna.
CZAS PRACY
§ 25
-
Czas pracy pracowników GUP nie może przekraczać 40 godzin tygodniowo i 8 godzin dziennie.
-
Szczegółowe godziny pracy pracowników określa regulamin pracy Gdańskiego Urzędu Pracy.
-
Ustala się czas przyjęć klientów:
a) w siedzibie GUP: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-14.00,
b) w Centrum Pracy Seniorek i Seniorów: od poniedziałku do piątku w godz. 8.30 - 14.30,
c) w Centrum Rozwoju Talentów: od poniedziałku do czwartku w godz. 8.00 - 18.00, w piątki w godz. 8.00-15.00.
-
Dyrektor GUP i jego Zastępcy przyjmują klientów w sprawach skarg i wniosków w każdą środę w godz. 10.00 - 13.00.
§ 26
Pracownicy GUP zobowiązani są potwierdzać swoje przybycie do pracy przez podpisanie listy obecności.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 27
Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi rozstrzyga Dyrektor GUP.
§ 28
Zmiany w regulaminie organizacyjnym mogą nastąpić w trybie przewidzianym dla jego nadania.
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- BIP Gdański Urząd Pracy
- Pierwsza publikacja
- IntraCOM.pl Katowice 2020-09-21 11:28
- Aktualizacja publikacji
- Iwaszkiewicz Łukasz 2024-03-11 12:47
- Wytworzenie publikacji
- Iwaszkiewicz Łukasz 2024-03-11 12:47
- Zatwierdzenie
- Iwaszkiewicz Łukasz 2024-03-11 12:47